Ringmajanduse ja materjalitehnoloogia õppemoodul pakub Ida-Virumaa noortele mitmekesist õppekogemust

Eelmisel aastal sõlmisid Enefit Power ja Narva Eesti Gümnaasium hea tahte lepingu, millega lepiti kokku ühised eesmärgid. Koos Narva Eesti Gümnaasiumi ja TalTechiga loodi Narva Eesti Gümnaasiumi valikkursustesse õppemoodul „Ringmajandus ja materjalitehnoloogia“, et pakkuda noortele mitmekesist õppekogemust.

Ühised eesmärgid:

  • suurendada koostöös teadlikkust Ida-Viru maakonna tööturu võimalusi; 
  • pakkuda noortele mitmekesist, huvipõhist, praktilist õppekogemust; 
  • toetada noorte tunnetust, et Narva ja Ida-Viru maakond tervikuna on väärikas ja väärtuslik keskkond. 

Seoses ühiste eesmärkidega loodi koos Narva Eesti Gümnaasiumi ning TalTechiga õppemoodul „Ringmajandus ja materjalitehnoloogia“. Kursusel räägitakse, kuidas muudab üleminek ringmajandusele meie tulevikku – avatakse uksed säästvale tulevikule, uurides ringmajanduse põhimõisteid ja erinevusi lineaarse majandusmudeliga. Õppemooduli raames toimusid 03.06-06.06 õpetlikud töötoad, loengud ja õppekäigud. 

Enefiti värbamise ja töösuhete halduse valdkonnajuht Natalja Horohordina viis läbi karjääritoa, kus noored said teada, mida on vaja teha, et oma unistus ellu viia. 

Auveres toimusid põnevad loengud keemiatööstusest, ringmajandusest ja materjalitehnoloogiast, mida viisid läbi Enefit 280-2 turbiini projektijuht Matvei Ivanov ja ringmajanduse toodete kaupleja Riho Merila. Ehitusplatsi juht Ivo Mõik ja ekskurssioonide projektijuht Jekaterina Muravjova viisid läbi huvitavad ringkäigud Auvere elektrijaamas, Enefit 280 tehases ja Narva Tuulepargis. 

Narva karjääris tutvustas mäetööde tehnoloog Andre Lüüde kuidas rekultiveeritakse karjääri ala peale mäetööde lõpetamist. Noortel oli võimalus oma silmadega näha hiigelsuuri karjäärimasinaid ja ebatavalist maastiku. 

Oleme rõõmsad, et saame panustada kohalikke noortesse ning motiveerida neid uurima ja rohkem teada saama ringmajandusest, roheteekonnast ja keskkonna säästvast tulevikust. Usume, et tekitasime noortes soovi naasta kodupiirkonda pärast õpinguid kõrgkoolis ja võimalikku kogemuste omandamist teistes piirkondades.